23 C
Tuesday, November 24, 2020

Popular news anchor Betty Kyalo quits K24

Must Read

Kenya Power set to increase cost of electricity

Cost of Electricity in Kenya: The cost of electricity in Kenya is set to rise significantly. This is after...

Uhuru: Schools to reopen in January, curfew now at 10pm

Covid-19 Protocols in Kenya: President Uhuru Kenyatta has announced that schools will reopen in Kenya in January 2021. The...

LG Electronics Kicks off a ‘DARE TO DREAM’ Campaign to Reward Lucky winners with LG AI DD Washing Machine

 LG East Africa has unveiled a campaign dubbed “DARE TO DREAM” talent search that seeks to reward lucky Kenyans...

Betty Kyalo K24: Popular media personality Betty Kyalo has left K24. Ms. Kyalo announced that she was leaving the station which is owned by MediaMax on Saturday night.

The move comes barely two years after she joined the station from KTN in a big money move. It also follows a protest against heavy pay cuts that the media house has instituted. MediaMax, which owns K24, People Daily, Kameme FM and Kameme TV is owned by the Kenyatta Family.

“I really appreciate you all. It is now time for me to say goodbye here on K24 TV. Thank you so much for all the support, I appreciate you, God bless you and I love you,” said Ms. Kyalo.

Kameme Tv to shut down, K24 to stream news from KTN News

She had earlier hinted that she would quitting the station. “Hello from the other side, not sure about tomorrow so watch today,” she said.

Over the recent few months, MediaMax has been sailing in troubled waters as revenue shrinks. In April, it announced that it would slash employee salaries by half in a move that saw over 36 employees led by Ms. Kyalo and comedian Jalang’o head to court.

“We have come up with several measures to ensure that we try to sustain and ensure that the business at this stage survives and sustains itself,” Mediamax acting Chief Executive Officer Ken Ngaruiya told employees in a circular dated April 17. “Amongst the proposed measures that will directly apply to employees will be a reduction of between 20 per cent and 50 per cent on Gross Monthly Pay based on job levels effective April 2020.”

How Kenyatta family took K24, Kameme Fm from Rose Kimotho

The station has entered into an agreement that will see it broadcast news from the Standard Media Group‘s KTN News. It is also set to shut down Kameme TV after the vernacular station failed to break even.

This is expected to render a majority of job positions redundant. “The services of some of its employees will be rendered superfluous thereby necessitating the termination of their employment on account of redundancy. In accordance with the provisions of Section .10 of the Employment Act. No. II of 2007, Mediamax Network Limited hereby gives one (1) month’s notice of the intended redundancies,” said Mr Ngaruiya.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Latest News

Cops build house for Bungoma colleague who lost job after paralysis

Paralysis in Kenya: If you lost your job today, would your colleagues ever remember you? Well, a group of...

KDF pays farmers Sh. 250 million after Kenya Meat Commission takeover

KMC Beef Farmers: President Uhuru Kenyatta's decision to transfer the Kenya Meat Commission to the Ministry of Defense appears to be paying off for...

Co-op Bank braces Covid to post Sh. 9.77 billion net profit in nine months

Co-op Bank Nine Months Profit: The Co-operative Bank Group has reported a net profit of Sh. 9.77 billion for the first nine months of...

Safaricom Wins Award for Enterprise IT Security Solution

Safaricom (NSE: SCOM) has been recognized as the Best Managed Security Services Provider (MSSP) in East Africa by Fortinet, an American cybersecurity corporation. Safaricom emerged top...

Cops build house for Bungoma colleague who lost job after paralysis

Paralysis in Kenya: If you lost your job today, would your colleagues ever remember you? Well, a group of police officers from Nairobi have...

More Articles Like This